محتوای دیجیتالی به تلفیق محتوا و فناوری دیجیتالی بازمی گـردد.
تولیـد محتـوا بـه طـور سـنتی عامل حفظ و بقای صنایع خلاق و نوآور همانند صنعت فیلم و تبلیغات بوده است.
تولیـد و توزیـع محتوای دیجیتالی راهگشای همکاری و مشارکت افراد و شرکت های باتجربه
و ماهر در فناوری هـای اطلاعات و ارتباطات است. محتـوای دیجیتـالی بـه مجموعـه
ویـژه ای از تولیـدات و خـدمات در بازارهـای محتـوای عمـومی و رسـانه هـا یـا صـنایع خـلاق اطـلاق مـی شـود .
برای فراهم آوری محتوای دیجیتالی پیوسته در گسترده تـرین تعریـف محتـوای دیجیتـالی
هـر قطعه از اطلاعات شامل فایل ها، پایگاه های اطلاعـاتی، تـصاویر، و برنامـه هـای اجرایـی را شـامل می شود
که موجب ایجاد ارزش افزوده برای سازمان و کاربران آن اسـت.
محتـوای یـک شـرکت دارایی های دیجیتالی آن است. شکل یک طیفی از تولید محتوای دیجیتالی یک شرکت اسـت
کـه در آن چارچوب محتوا چهار مرحله اصلی دارد که در راستای رساندن
محتوای درست و مناسب بـه کاربران نهایی لازم است بر این مراحل تمرکز شود.
تولید محتوا:
شامل تمام مسائل مربوط به تولید محتوا از جمله نظارت، تأیید، و تصویب است .
زیرساخت محتوا:
شامل ابزارها و فرایندهایی برای مدیریت، توزیع، و اشاعۀ محتواست .
واسطه توزیع :
بر چگونگی انتقال و تحویل محتوا به کاربران نهایی دلالت دارد.
کاربران نهایی:
شامل تمام کاربران نهایی اطلاعات است.
محتوا الکترونیکی:
مفهـوم محتـوای الکترونیکـی چیـزی بـیش از اطلاعات جاری و پویا بر روی نمایشگر کامپیوتر است.
این محتوا مـی توانـد در قالـب سـه مولفـه جداگانه محتوا، برنامه کاربردی، و تبادل و انتقال درک شود.
تأثیر محتوای الکترونیکـی از بافـت و زمینه کاربرد و اشتراک آن ناشی می شود. این محتوا چیزی بیش
از اطلاعـات کاغـذی، محتـوای الکترونیکی پویا، و قابل دسترس است و می تواند به طور مستقیم و
بـا دقـت بـه سـوی مـدیران و تصمیم گیرندگان هدایت شود. بر این اساس محتوا را می تـوان اطلاعـات، داده، رسـانه، یـا دیگـر دارایی های فکری نامید .
بازدیدها: 0