هـک رشـد بـه فرآینـد آزمایـش و پیادهسـازی آن دسـته از اسـتراتژیهای بازاریابـی ً بــر رشــد ســریع و پربــازده کســب وکار و تبلیغاتــی اطــاق میشــود کــه منحصــرا تمرکــز دارنــد. درواقــع، بــا اســتفاده از هــک رشــد بــه دنبــال ایــن هســتیم کــه بــا حداقـل هزینـه، به سـرعت بـه نتایـج مطلوبـی دسـت پیـدا کنیـم.
قسـمت هـک ایـن عبـارت بـه پیـدا کـردن میانبرهـای زیرکانـهای کـه نتایـج قابل مالحظـه ای را بـه بــار می آورنــد اشــاره دارد.
بســیاری از شــرکتها )بهخصــوص اســتارتاپها( بــا اســتفاده از اســتراتژی های هــک رشــد، رشــد چشــمگیری را تجربــه کــرده و جایــگاه خــود را در بــازار تثبیــت کرده انــد. بهعنوانمثــال، میتــوان بــه ایــن دو نمونــه ســاده و مشــهور اشــاره کــرد:
• دراپ باکس که با معرفی هر کاربر جدید، به شما فضای اضافی میدهد.
• هاتمیـل کـه بـا اضافـه کـردن فقـط یـک خـط بـه ایمیلهـای ارسـالی کاربـران بـا مضمـون ثبتنـام بـرای دریافـت یـک آدرس ایمیـل
بـه همـراه لینـک مربوطـه: :PS Hotmail at mail-e free your Get. you love I
تعـداد کاربـران خـود را در عـرض ۱۸ مـاه بـه ۱۲ میلیـون نفـر رسـاند.

شــاید بــه خاطــر قســمترشــد عبــارت هــک رشــد تصــور کنیــد کــه فقــط بــه درد اســتارتاپ ها میخــورد.
استراتژیهای هک رشد
پــس از کســب اطمینــان از اینکــه بــرای هــر یــک از ســؤالات پیشنیــاز بــاال پاســخ مناسـبی داریـد میتوانیـد
بـه سـراغ تدویـن اسـتراتژی هـک رشـد بـرای کسـب وکار هــدف اســتراتژیهای هــک رشــد،
افزایــش هــر چــه متبــوع خــود برویــد. معمــولا سـریع تر مشـتریان یـا گسـترش جامعـه کاربـران بـا حداقـل هزینـه اسـت.
آنهــا در یکــی از ایــن ســه دســته کلــی قــرار میگیرنــد:
• بازاریابی محتوایی (ستفاده از محتوا برای ترویج و تبلیغ برند)
• بازاریابی محصول (ترویج استفاده از محصول با خود محصول)
• تبلیغات (ترویج پولی)
اسـتفاده از روش هـای مختلـف بازاریابـی محتوایـی، بـا عنایـت بـه نـوع تاکتیـک و اقداماتــی کــه بــه آنهــا متوســل میشــوید میتوانــد گزینــه مقرون به صرفــه ای
بـرای افزایـش آگاهـی مـردم و اعتبـار محصـول و بهتبـع آن، هـک رشـد کسـب وکار باشـد. ازجملـه روش هـای مؤثـر بازاریابـی محتوایـی میتـوان بـه مـوارد زیـر اشـاره کـرد:
• راه انـدازی وبـاگ و تولیـد محتـوای ارزشـمندی کـه مخاطـب را ترغیـب بـه در میـان
گذاشـتن آن بـا دیگـران میکنـد؛
• وبالگ نویسی به عنوان مهمان برای سایت های دیگر؛
• تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی؛
• نوشتن کتاب های الکترونیکی و مقاالت جامع و مستند؛
• تولید و شرکت در برنامههای پادکست؛
هـک رشـد کسب و کار
• اجرا و شرکت در وبینار؛
• برگزاری مسابقه و اعطای جایزه؛
• متقاعد ساختن و تولیدکنندگان محتوا برای بررسی محصول؛
• پیوستن به فرومها، گروهها و جوامع مجازی مرتبط و متناسب در اینترنت؛
• بهرهبرداری از پلت فرم های پرسش و پاسخ؛
• اینفلوئنسر مارکتینگ بازاریابی از طریق افراد تأثیرگذار شبکه های اجتماعی(؛
• استفاده از ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی برای تقویت رابطه با کاربران؛
• بهبود دامنه دسترسی به محتوا به کمک سئو؛
• تـاش بـرای قـرار گرفتـن در سـایتها و دایرکتوریهـای مرتبطـی کـه محصـولات
شــرکتهای مختلــف را بــا هــم مقایســه میکننــد.
بازدیدها: 0