
فرار از سایت
وقتی مخاطب بعد از ورود به یکی از صفحات سایت بدون مشاهده سایر صفحات آن را ترک می کند عمو پاندا از شما دلگیر شده و از خودش می پرسد اگر این سایت ارزشمند است چرا بسیاری از مخاطبینش از آن فرار کرده و از همان صفحه ای که وارد سایت می شوند آن را ترک می کنند؟
۱ -عدم استفاده از عنوان های فریب دهنده:
بازدیدکننده به اختیار خودش دنبال مطلبی در گوگل بوده و با پای خودش به سایت شما آمده تا آن را مطالعه کند،
پس چرا باید به محض مطالعه چند خط اول، سایت را با عصبانیت ترک کند؟
همانطور که می دانید عنوان متن جزئی از title سایت بوده و در نتایج سرچ گوگل به رنگ آبی
و با سایزی درشت تر نمایش داده می شود، بنابراین بیشتر به چشم آمده و مهمترین عامل ورود بازدیدکننده به سایت است،
همین مساله موجب شده تا برخی برای جذب بازدید بیشتر از گوگل از عناوین فریب دهنده استفاده کرده و
فرار از سایت
به هر قیمتی بازدیدکننده را به سایت خود بکشانند غافل از آنکه چنانچه درصد کسانی که بعد
از ورود به سایت آن را فورا و بدون رفتن به سایر صفحات سایت ترک کنند بیشتر
از حد معمول شود عمو پاندا به سایت شما مشکوک می شود، البته استفاده از عناوین نامناسب
همیشه به صورت عمدی نیست، گاهی افراد به هدف زیبایی ادبی عناوینی را برای متن هایشان
انتخاب می کنند که به هیچ وجه گویای محتوای متن نیست، در چنین سایت هایی نه تنها گردش در سایت صورت
نمی گیرد بلکه بازدیدکننده حتی حاضر نیست تا انتهای متن اول را نیز بخواند.
برای جلب رضایت عمو پاندا علاوه بر دقت در انتخاب عنوان مناسب، مطمئن شوید
که title و Description صفحات مختلف سایت شما یکتا بوده و برای هر صفحه منحصر به فرد است.
۲ -جذب بازدیدکننده در چند ثانیه اول:
ممکن است محتوای بسیار خوبی داشته باشید اما عموم بازدیدکنندگان وب عجول و بی حوصله اند، در
چنین شرایطی اگر نتوانید عنوان، تصویر اول و چند خط ابتدای متن را به خوبی بهینه کنید بازدیدکننده
دچار قضاوت سریع شده و سایت شما را به سرعت ترک می کند، بنابراین اینکه صرفا محتوای خوب و
با ارزشی منتشر کنیم کافی نیست، آیا عنوان متن و چند خط ابتدایی در همان چند ثانیه ی اول بازدیدکننده را برای مطالعه ادامه متن متقاعد می کند؟
در متن های آموزشی و یا متن هایی که در آن راه حلی ارائه می شود کافیست ابتدا
به مشکل بازدیدکننده اشاره کنید و یا متن را با ارائه ی همان سوالی آغاز کنید که می دانید
در ذهن بازدیدکننده قرار داشته و عامل جستجوی او در گوگل بوده است، در اینصورت بازدیدکننده
احساس می کند راه را درست آمده و قرار است در سایت شما به جواب سوالش برسد.
فرار از سایت
استفاده از تصویر مناسب در جذب کردن مخاطب بسیار موثر است چرا که نگاه کردن به تصویر نیازمند
صرف زمان کمتر بوده و برای مخاطب خوشایندتر است، بنابراین قدرت زیادی در جذب مخاطبین
بی حوصله و عجول دارد، شاید بپرسید چرا مخاطب اینترنت بی حوصله و عجول است؟ طبیعی است،
فردی که به سایت شما آمده شما را به راحتی در گوگل پیدا کرده است، برای ورود به سایت شما
هزینه ای پرداخت نکرده و برای نگاه کردن به سایت رقبای شما نیز قرار نیست هزینه ای بدهد، می تواند
در چند دقیقه سایت شما و رقبایتان را دیده و راحت تر از آنچه فکر می کنید شما را ترک کند،
حق انتخاب یک مخاطب اینترنتی بسیار بالا و کم هزینه است اما در مجلات کاغذی اینطور نیست.
۳ -عدم استفاده از تبلیغات در بالای سایت: حتما سایت های بسیاری را دیده اید که با تصور
اینکه بهترین محل برای تبلیغات، بالای سایت است، هدر و یا قسمت بالای سایت را مملوء از تبلیغات می کنند،
به طوری که وقتی بازدیدکننده وارد سایت می شود در چند ثانیه اول فقط باید
منتظر لود شدن بنرهای تبلیغاتی باشد، مدیران اینگونه سایت ها فکر می کنند با این کار میزان اثربخشی تبلیغات
بالاتر می رود غافل از آنکه میزان فرار از سایت را به طور قابل توجهی افزایش داده اند، بگذارید بازدیدکننده
به سایتتان بیاید، مطلبتان را بخواند، از شما خوشش بیاید و سپس صحبت از تبلیغات کنید نه آنکه
از همان اول با تبلیغات سنگین، متحرک و رنگارنگ از او پذیرایی کنید .
بازدیدها: 0