عمو پاندا بسیار مشتاق است بداند یک سایت خوب از نظر دیگران چقدر ارزشمند بوده و تا چه میزان در مورد آن صحبت می شود.

چه کسانی حضور پررنگ تری در فیس بوک، توئیتر و گوگل پلاس دارند؟
افرادی که ماهی یک بار برای پرداخت قبوض به اینترنت می آیند و یا افرادی که چند ساعت از روزشان را به اینترنت اختصاص می دهند؟
مسلما دسته ی دوم بیشترین اعضای شبکه های اجتماعی را تشکیل می دهند، افرادی که اطرافیان شان به آنها لقب معتاد اینترنتی داده اند،
چه کسانی برای سایت شما بهتر از این اشخاص؟ دوستداران شبکه های اجتماعی افرادی هستند که اگر از سایت شما خوششان بیاید
نه تنها آن را رها نکرده و مرتب به آن سر می زنند بلکه آن را به ده ها نفر دیگر نیز معرفی می کنند، آنها معمولا
در چند شبکه اجتماعی به طور همزمان حضور داشته و تعدادی از آنها سایت و وبلاگ نیز دارند، بنابراین می توانید
روی حمایت آنها به خوبی حساب کنید البته به شرط اینکه بتوانید رضایتشان را جلب نمایید.
ر چند شبکه اجتماعی به طور همزمان حضور داشته و تعدادی از آنها سایت و وبلاگ نیز دارند، بنابراین
می توانید روی حمایت آنها به خوبی حساب کنید البته به شرط اینکه بتوانید رضایتشان را جلب نمایید.
۱ -حضور همزمان در چند شبکه اجتماعی:
به طور همزمان در حداقل سه شبکه اجتماعی حضور داشته باشید، شبکه هایی چون گوگل پلاس، فیس بوک و توئیتر،
علاوه بر آن برای انجمن ها، وبلاگ های مرتبط، یوتیوب، آپارات و کلوب نیز برنامه داشته باشید،
حضور در شبکه های اجتماعی مختلف هر چقدر هم که کمرنگ باشد از عدم حضور بهتر است.
۲ -تمرکز روی گوگل پلاس:
گوگل پلاس برای شما بیشتر از یک شبکه اجتماعی عمل خواهد کرد، تمرکز روی گوگل پلاس
یعنی بهره گیری از تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم آن بر روی نتایج
سرچ گوگل، گوگل پلاس الویت اول شما باشد و به یوتیوب نیز بیاندیشید.
۳ -انتخاب دوستان به صورت هدفمند:
شما افراد زیادی را دنبال می کنید اما یک دهم آنها نیز شما را دنبال نمی کنند،
همیشه علت یکطرفه بودن روابط عدم کیفیت و جذابیت متن ها نیست، ممکن است آنها از شما خیلی دور باشند،
اگر شما سایتی در مورد آشپزی داشته و در شبکه اجتماعی نیز زمان زیادی را به بررسی نکات آشپزی اختصاص داده اید،
مخاطبین شما دوستداران آشپزی اند، یا خانم های خانه دار، بنابراین بهتر است از طریق سرچ در شبکه اجتماعی،
سر زدن به گروه های آشپزی و روش هایی از این قبیل دنبال کسانی باشید که فکر می کنید
به احتمال زیاد شما را فهمیده و دوست خواهد داشت.
اگر ۲۰ علاقه مند به آشپزی شما را دنبال کنند بهتر از ۲۰۰ مخاطب معمولی
برای شما ارزش خواهد داشت، دنبال مخاطب هدف خود باشید.
۴ -دوری از یکنواخت بودن:
یکی از مهم ترین خصیصه های دوستداران شبکه های اجتماعی آن است که تنوع طلب بوده و به دنبال سرگرمی اند،
پس اگر در شبکه های اجتماعی متناسب با موضوع سایت خود در مورد مطالب علمی می نویسید سعی تان بر آن باشد
که کوتاه نوشته و گاهی خارج از موضوع سایت به فکر غافلگیر کردن مخاطبین خود باشید،
با یک تصور جالب، یک لطیفه و یا هر چیز دیگر…
۵ -توجه به بازخوردها:
برخی متن های شما توسط دیگران مورد استقبال قرار گرفته و برخی با بی محلی دیگران رو به رو می شود،
سعی کنید با دقت، ویژگی های مشترک مطالب پرطرفدار را پیدا کرده و در ادامه
فعالیت در شبکه اجتماعی از آن بهره برداری کنید، همچنین علت بی محلی به سایر مطالب را نیز بیابید
، همیشه توجه به بازخوردهای دریافتی از سوی مخاطب می تواند ما را به مسیر درست هدایت کند.
۶ -ایجاد ارتباط دو طرفه:
شبکه اجتماعی یک محیط یک طرفه نیست، قرار نیست شما حرف بزنید و دیگران فقط گوش دهند،
اگر می خواهید دیده شوید دیگران را نیز ببینید، برایشان نظر دهید، لایک شان کنید و نشان دهید که آنها
برای شما مهم هستند، مطمئن باشید در این صورت رفتار شما را منعکس خواهند کرد.
تمامی موارد فوق مورد توجه عمو پاندا می باشد .
بازدیدها: 1