این طبقه استراتژی بازاریابی، اغلب توسط بازاریابان منطقه ای و ملی نادیده گرفته می شود. این استراتژی به بازاریاب کمک می کند
تا تعیین نماید که آیا یک برنامه بازاریابی ملی محوری وجود خواهد داشت یا ترکیبی از برنامه های بازاریابی ملی، منطقه ای و محلی موجود می باشد.
داشتن ترکیبی از برنامه ها مستلزم کار زیادی است، اما معموال ارزش تالش کردن را دارد. چنین رویکردی بازاریاب را قادر می سازد
تا رسانه ها، پیام و سطوح بودجه را برای بازارهای خاص مطابق سازد. تخصیص منابع بازاریابی تان بر مبنای جغرافیا بسیار اهمیت دارد،
به ویژه زمانی که در بازار هدف شما، جغرافیا یک متغیر کلیدی برای نرخ های خرید )عادت های خرید( است.
استراتژی بازاریابی
استراتژی های فصلی بودن
در مورد زمان تبلیغ یا ترویج محصول یا فروشگاهتان باید تصمیم های استراتژیک اتخاذ نمایید.
در این جا، قسمت فصلی بودن از بخش فروش در بررسی کسب و کارتان مفید واقع می شود. چندین موضوع حائز اهمیت هستند.
چندین موضوع حائز اهمیت هستند.
نخست اینکه آیا زمان هایی از سال وجود دارند که عملکرد طبقه محصول شما
به طور کلی از عملکرد شرکتتان به طرز چشمگیری بهتر باشد؟
اگر وجود دارد، دلیل آن چیست؟
آیا می توانید برای افزایش فروش طی دوره ای ؟
که مشتریان طبقه محصول شما به طور طبیعی در نرخ های باالتری خرید می کنند، کاری انجام دهید؟
دوم اینکه آیا می خواهید تمام طول سال، تبلیغ و ترویج نمایید، یا در دوره های قوی تر فروش یا در دوره های ضعیف تر؟
سومین موضوع اینکه شما باید تصمیم بگیرید آیا می خواهید پیش از دوره های اوج فروش، طی آنها یا در میان آنها تبلیغ و ترویج نمایید؟
و در آخر، باید منافع و ظرفیت تولیدتان را در نظر بگیرید. چنانچه، دوره های اوج کنونی فروش فصلی شما،
شما را به فعالیت با حدوداً تمام ظرفیتتان واداشته است، قادر نخواهید بود تا فروشتان را در این دوره خیلی افزایش دهید.
استراتژی های بودجه
استراتژی های بودجه چگونگی هزینه شدن بودجه بازاریابی را نشان می دهند. برای دستیابی به اهداف بازاریابی تان،
باید در مورد استراتژی های بودجه مربوط به موضوع هایی نظیر هزینه سرمایه گذاری برای یک محصول جدید؛
این که آیا فروش برندها، فروشگاه ها یا نواحی کشور با فروش ضعیف تر را افزایش دهید و یا این که
آیا مشتریان بیشتری به برندها یا فروشگاه های قویترتان جذب نمایید، تصمیم گیری نمایید.
همچنین به بودجه کل باید توجه شود.
آیا شرکت شما قصد دارد برای بازاریابی و تبلیغات، درصدی از فروش را متناسب با سال های گذشته هزینه کند؟
یا آیا به این دلیل که پیش بینی های فروش و اهداف بازاریابی تهاجمی جدید نیاز دارید، بودجه بازاریابی را افزایش می دهید؟
بر روی جزئیات واقعی بودجه در بخش بودجه برنامه بازاریابی تأکید خواهد شد.
استراتژی های رقابتی
اغلب به یک استراتژی رقابتی نیاز است.
بررسی کسب و کار ممکن است نشان دهد که مسئولیت کامل افول شرکت شما در
سهم بازار تقریبا با یک رقیب تنها است، یا یک رقیب جدید
در حال ورود به بازار است، یا یک شرکت تنها با گروهی از رقبا ممکن است بر
جایگاه یابی منحصربفرد شما در بازار پیشی گرفته باشند.
در این صورت، شما باید یک استراتژی بازاریابی رقابتی در برنامه بازاریابی تان ایجاد نمایید.
استراتژی بازار هدف
بخش بازار هدف شما، بازارهای هدف اولیه و ثانویه را با جزئیات بیان نمود. اکنون باید پیرامون تأکیدی که
بر بازارهای هدف گوناگون دارید، بحث نمایید و چگونگی کار در هر یک از آن ها را بر مبنای اهداف بازاریابی تان بررسی کنید.
استراتژی های نام گذاری
چنانچه بخواهید یک محصول جدید معرفی کنید یا توسعه خط داشته باشید،
برای نام گذاری این محصوالت باید تصمیم گیری نمایید.
آیا محصول جدید باید به تنهایی معرفی شود یا تحت چتر نام خانوادگی باشد؟
آیا نام باید به طور انحصاری مشتریان موجود را هدف قرار دهد یا مشتریان فعلی و جدید را؟
چنانچه قصد ورود به یک کانال جدید را داشته باشید، ممکن است بخواهید برای
خوشایند بازارهای هدف متفاوت نام خط محصولتان را تغییر دهید،
یا ممکن است برای فروشگاه هایی که محصول شما را در مراکز خرید با قیمت ارزان به فروش می رسانند،
در مقابل مراکز خرید منطقه ای، یک نام جدید در نظر بگیرید.
بازدیدها: 0