برای تدوین استراتژی های بازاریابی، فرصت ها و مشکالت را بررسی کرده، بازار هدف و اهداف بازاریابی
و نیز استراتژی جایگاه یابی تان را مرور نمایید.
سپس از مشکالت و فرصت هایتان به عنوان یک راهنما در نگارش استراتژی ها به منظور
ملاحضات استراتژی بازاریابی استفاده نمایید.
۱ .مشکالت و فرصت هایتان را بررسی نمایید. مشکالت و فرصت هایتان را بخوانید و ایده هایی
را که برای حل مشکالت و بهره گیری از فرصت ها در ذهن دارید، یادداشت کنید.
در این کار خالق باشید و برای هر مشکل یا فرصت راه حل های چندگانه ای را شناسایی کنید.
۲ .بازار هدف و اهداف بازاریابی تان را بررسی کنید، سپس مشکالت و فرصت ها را همراه با یادداشت هایتان
برای حل مشکالت و بهره گیری از فرصت ها بازخوانی نمایید. تعیین کنید که کدام یک از ایده ها، استراتژی هایی
که قادر باشند اهداف بازاریابی را حاصل کنند، شکل می دهند.
٣ .استراتژی جایگاه یابی تان را بررسی نمایید. وجهه محصولی که می خواهید
در ذهن بازار هدف نسبت به رقبا ایجاد کنید، کدام است؟
این وجهه معنادار است و باید توسط استراتژی های بازاریابی شما به صورت انفرادی و جمعی تقویت شود.
۴ .استراتژی هایتان را تدوین نمایید. مالحظات نوزده گانه استراتژی در این مقاله را بازبینی نمایید و تعیین کنید

استراتژی های بازاریابی
به کدام یک از موضوع ها باید توجه شود. همان طور که پیش تر گفته شد، از رویکردهای استراتژی ای استفاده نمایید
که برای وضعیت خاص شرکت و محصول شما مناسب هستند )همه گزینه های استراتژی در هر وضعیتی به کار نمی آیند
(. سپس بر مبنای آنچه از مشکالت و فرصت ها می دانید، بیانیه های هدایتی دقیق و روشنی
در مورد این که چگونه قصد دارید به هر موضوع بپردازید،
ایجاد نمایید. به خاطر داشته باشید استراتژی هایی که در این جا تدوین می شوند، باید برای کاربرد ابزار آمیخته بازاریابی در
سرتاسر برنامه بازاریابی هدایت کننده شما باشند. برای مثال، استراتژی های فصلی بودن و
بودجه که در این جا تدوین شدند، در ادامه برنامه بازاریابی تان در برنامه تفصیلی رسانه ای منعکس می شوند.
به طور خالصه، مدیریت عالی باید پس از بررسی استراتژی های بازاریابی، درک خوبی از
درک خوبی از آنچه می خواهید برای دستیابی به اهداف بازاریابی انجام دهید، از یک دیدگاه استراتژیک داشته باشد.
نگارش استراتژی های بازاریابی
در نگارش استراتژی ها توجه کنید که در هر زمان بر یک ایده واحد متمرکز باشید. استراتژی ها باید بسیار توصیفی بوده،
در چگونگی استفاده شما از یک ابزار خاص، نظیر ترویج یا بسته بندی، به منظور دستیابی به اهداف بازاریابی متمرکز باشند.
در ادامه هر استراتژی باید یک دلیل منطقی مختصر ارائه شود که با استفاده از اطالعات بررسی کسب و کار
و بخش های مشکالت و فرصت ها، بازار هدف و اهداف بازاریابی و جایگاه یابی بازار، استراتژی را پشتیبانی نمایند.
بازدیدها: 0